close


大年初一

起床第一件事就是看天氣預報

看了心情涼了一大截 = =


[Wednesday] 25 January
Cloudy about the fiords with drizzle turning to rain in the afternoon.
Mainly fine about the Lakes but a few showers developing.
Westerlies, becoming strong about higher ground.

[Thursday] 26 January
Rain with some heavy falls developing.
Strong northwest winds, rising to severe gale about the tops, turning southwest.

[Friday] 27 January
Becoming fine apart from showers about the south coast.
Strong or gale southwesterlies.



阿 死定了 又冷 又下雨 又颳風

我們三個感覺天崩地裂

整個心情很差

只好趕快去整理行李 做好最壞的打算

衣服的部份

先把保暖的衣服拿出來

發現我幾乎都沒帶 整個沒打算在紐西蘭過冬

後來還跟Tess借毛帽跟手套 跟Bee借衛生衣

雨衣只有輕便雨衣 感覺不太夠

但要買water proof的外套又太貴了 將就吧!

快做一隻晴天娃娃:)



接下來收拾食物的部份

帶了四條土司 六包泡麵 四大塊巧克力 巧克力醬 蜂蜜 鮪魚罐頭 餅乾

整個很充足的糧食

包包塞一塞就快差不多了




接著肚子餓了 就做pizza吃

我覺得我好厲害喔 哈哈

做好麵皮 鋪上番茄醬 培根 番茄 炒蛋 起司

美味!!! 回台灣我也想要有大烤箱的廚房QQ
 
接著我還做了很多很多的餅乾儲備

冰在冷凍庫 要吃的時候再烤

反正我不把奶油用完 留著他們一定也不會用

再弄晚餐 用雞骨頭熬湯

等他們下班回來一起吃




整理好一切

明天準備離開這裡了

Cromwell ~ Good Bye ~

Kepler Track here I come !


arrow
arrow
    全站熱搜

    salty51 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()